Live For Speed TR.

Kurucu:Barış Keser
 
AnasayfaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Drift Teknikleri.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 158
Kayıt tarihi : 15/07/10
Nerden : Yalova

MesajKonu: Drift Teknikleri.   C.tesi Şub. 19, 2011 10:26 pm

Japonya'nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yep yeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı. Japonya'da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen ve büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlayan drift'ten bahsediyoruz.. Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor, her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başardılar.




Büyük bir direksiyon hakimiyeti ve denge isteyen drift için direksiyon yeteneğiniz yeterli olmayıp otomobilinizde de bazı özelliklerin bulunması gerekiyor . Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahip , bu sayede otomobilin arkası kayarken kontrol altında tutulabiliyor. Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte , aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir. Coil over ve eksi kamber ayarları ile otomobili drif'te hazırlamanız ve viraj içinde otomobilin yoldan çıkmasını engelleyecek kadar güçlü bir çekişi sağlamanız için de temel motor güçlendirmelerini yapmanız gerekmekte.

2. DRİFT ÇİZGİLERİ




Şekil 1
Arkadan İtiş Otomobiller için Drift Çizgisi



Şekil 2
4 Çeker Otomobiller için Drift Çizgisi

Not:Drift çizgileri otomobilin çekişinin nerede olduğuna göre değişir.


3. DRİFT YAPMA DİYAGRAMLARI




YOKUŞ AŞAĞI DRİFT: Viraj a frenle girerek aracın arkası kaydırılır, daha sonra gaza basarak dirft e devam edilmelidir.





YOKUŞ YUKARI DRİFT: Heel and Toe tekniği ile vites düşürülerek yüksek devirde viraja giriş yapılır,viraj içinde dönüşe başlarken gaza basılarak aracın kayması sağlanır.Gaza fazla basılırsa önden kayma yaşanabilir.




GEÇ APEX İÇİN DRİFT ÇİZGİSİ: Geç apex viraj girişinde dışarda kalınarak başlanan driftlerde uygulanır.Daha sonra apex e doğru girilerek doğru çizgi yakalanmalıdır.



90 DERECE DÖNÜŞ: Virajın içine doğru orta karar bir drift ve yavaş bir hız ile girilerek doğru apex noktası yakalanabilir.





ORTA SERT VİRAJ: Doğru apex noktası için viraja orta karar bir hızda ve doğru açı ile girilmelidir.



S-VİRAJ'I: Bu virajın kilit noktası drift e başlarken 2. viraj çıkışının en kritik nokta olduğun bilmek ve doğru apex i yakalayabilmektedir.


DRİFT YAPMA TEKNİKLERİ

EL FRENİ (E-Brake Drift)

Bu en temel tekniktir.Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.
Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir.


VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile ( yan tarafta açıklaması mevcut ) küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.

GÜÇ İLE (Power Over)

Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.


SAVURMA (FEINT)

Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.



DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)

Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.


HEEL AND TOE TEKNİĞİ


Bu tekniğin amacı; Vites küçültme esnasında ayak debriyajdan çekildiğinde meydana gelen motor freni etkisini ve ve bu motor freninin yarattığı denge bozukluğunu engellemekKavrama esnasında ortaya çıkacak darbenin debriyaj, vites kutusu ve akslar üzerinde tahribat yapmasını veya ömürlerini kısaltmasını önlemektir.Başta oldukça zor gelen bu tekniği fazla sayıda pratik yaparak öğrendikten sonra gerek günlük hayatta , gerekse drift sürüşünde rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Not:Lfs'yi g25 v.b direksiyon setleriyle oynayanlar için tavsiye.

1- Viraja yaklaşırken herzaman yaptığımız gibi debriyaja ve frene basıyoruz. Viraj içine kadar hızımızı gerekenmiktarda azaltıyoruz.


2- viraj merkezine gelince , sol ayağımız debriyajda basılıyken , sağ ayakla hem frene basıyoruz hemde sağ ayak topuğula , gaza basarak motor devrini yükseltiyoruz.


3- Sol ayağımız hala debriyajdayken vitesi küçültüyoruz. Sağ ayağımızla gazada bastığımız için motor devri yüksekken vitesi geçirmiş oluyoruz.


4- vitesi değiştirdikten sonra ayağımızı debriyajdan kaldırıyoruz. Sağ ayağımızı fernden çekip gazaa basarak virajdan çıkıyoruz.




LİMİT FREN (Braking)

Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir.Önden kayma durumunda pilot araca yön verme konrolünü kaybeder ve araç viraj dışına doğru kayar.

Alıntıdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.yalovatuning.com
 
Drift Teknikleri.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Live For Speed TR. :: Live For Speed :: Live For Speed Hakkında.-
Buraya geçin: